Лондонско искуство и повратак реду
Пратећи програм изложбе Поморишац – Васа Поморишац
Формално-стилски и тематско-садржински диверзитет уочава се у Поморишчевом сликарству још од његовог формативног периода. Две слике које сведоче о томе настале су за време студија уметности у Лондону у размаку од две године: Парисов суд из 1923, као изразито (нео)класичарска, и Плач матере Божије из 1921, као изразито (пост)експресионистичка слика. Те иконичне Поморишчеве слике су парадигма двеју дијаметрално супротстављених поетика и естетика, карактеристичних за лондонску средину двадесетих година ХХ века, а то су прерафаелитски традиционализам и модерно конструктивно сликарство које се постепено инкорпорирало у енглеску уметност. Оба правца су реалистичка, али се њихови реализми разликују: прерафаелизам је заснован на мимезису природе, а конструктивно сликарство на сликарским законима старих мајстора.
О сликама из лондонског периода Васе Поморишца Парисов суд, Плач матере Божије, Загрљени и Искушење светог Антонија, као и о утицају Џона Раскина на Поморишчево сликарство говориће историчар уметности мср Лука Вукићевић.
Предавање држи: мср Лука Вукићевић, историчар уметности