Лондонско искуство и повратак реду

Пратећи програм изложбе Поморишац – Васа Поморишац

Формално-стилски и тематско-садржински диверзитет уочава се у Поморишчевом сликарству још од његовог формативног периода. Две слике које сведоче о томе настале су за време студија уметности у Лондону у размаку од две године: Парисов суд из 1923, као изразито (нео)класичарска, и Плач матере Божије из 1921, као изразито (пост)експресионистичка слика. Те иконичне Поморишчеве слике су парадигма двеју дијаметрално супротстављених поетика и естетика, карактеристичних за лондонску средину двадесетих година ХХ века, а то су прерафаелитски традиционализам и модерно конструктивно сликарство које се постепено инкорпорирало у енглеску уметност. Оба правца су реалистичка, али се њихови реализми разликују: прерафаелизам је заснован на мимезису природе, а конструктивно сликарство на сликарским законима старих мајстора.

О сликама из лондонског периода Васе Поморишца Парисов суд, Плач матере Божије, Загрљени и Искушење светог Антонија, као и о утицају Џона Раскина на Поморишчево сликарство говориће историчар уметности мср Лука Вукићевић.

Предавање држи: мср Лука Вукићевић, историчар уметности

Датум

Отварање: 26. јануар 2024.
Траје до: 26. јануар 2024.

Време

19:00

Место

Велика сала „Сава Текелија”, Галерија Матице српске

Улазница

бесплатан улаз
  • Намењено: свим узрастима