Радионице за средњошколце и студенте

У настојању да постанемо простор доступан и привлачан младима и омогућимо им да се повежу са уметничким делима и самом Галеријом, организујемо различите програме за школске групе и студенте. Кроз форму интерактивних радионица, активног укључивања младих и остваривања слободног, подстицајног дијалога, заједно са њима преиспитујемо различите друштвене феномене полазећи од уметничких дела. Имајући у виду да музејски предмет не носи у себи једну објективну истину и значење, у атмосфери у којој се учење преплиће са забавом, подстичемо младе да траже и дају сопствена значења уметничким делима и искажу ставове и мишљења о темама које обрађујемо.

У даљем тексту погледајте радионице за младе које Вам нудимо.

Радионице за средњошколце и студенте

Уколико сте професор у средњој школи или на факултету и желите да доведете групу ученика/студената, обратите се музејским едукаторима ГМС и закажите посету на decjiprogrami@galerijamaticesrpske.rs или на 021 4899 017.

Радионице за младе које нудимо:

HearMe радионице

HearMe радионице проистекле су из заједничког европског пројекта Галерије Матице српске, Народне галерије Словеније, Уметничко-историјског музеја у Бечу и организације „Друштвена иновација – друштвено предузетништво” из Шпаније. На радионицама примењујемо методологије BrickMe, Design Thinking, Gamification и Оpen art dialogue. Ученици полазе од уметничких дела и уз помоћ лего® коцкица граде моделе који говоре о њиховим емоцијама и размишљањима која везују за одређену слику. На овај начин кроз игру, забаву и приче кустоса одабрана дела сагледавају са личне позиције и у контексту актуелних друштвених питања; на конструктиван начин размишљају и разговарају о проблемима који их окружују; уче да посматрају ширу слику изван оквира на који су навикнути, као и да искажу своје мишљење, уважавајући туђе.

Важно је да знате о HearMe радионицама:

  • намењене су младима узраста од 15 до 22 године,
  • трају 90 минута,
  • сав материјал за рад је обезбеђен,
  • бесплатне су.

Изаберите једну од три HearMe радионице:

HearMe радионице

Између слике и историје

Радионица се базира на слици Паје Јовановића Сеоба Срба односно на две различите верзије ове слике које приказују један исти догађај дајући му другачије значење. Поредећи две верзије слике Сеоба Срба са ученицима дискутујемо о моћи визуелних медија и о томе на који начин су медији у прошлости и данас склони манипулисању. Такође, посматрајући слике и различите личности приказане на њима размишљамо о осећањима људи који напуштају своје домове и одлазе у непознато.

Радионице за средњошколце и студенте

Should I stay, or should I go

Радионица је заснована на сликама Богдана Шупута Кафана у Паризу, Градско двориште у Паризу и Царинска улица у Новом Саду које треба да подстакну на дискусију о томе шта за младе представља дом, а шта одлазак у неку нову средину. Кроз слике, биографију и лична писма Богдана Шупута ученици могу да сагледају различита позитивна и негативна искуства одласка из земље и школовања у иностранству. Након тога, правећи лего® моделе исказују лични став о овим питањима и говоре о надањима, страховима и очекивањима у свом будућем животу у Србији или у иностранству.

Дођите, упознајте и истражите Галерију Матице српске. Омогућите вашим ђацима да креативно промишљају о градиву које обрађујете у наставним програмима, и то у јединственом простору Галерије, испред оригиналних уметничких дела. Дозволите им да се запитају, замисле, своје знање примене, преиспитају и сагледају из другачијег угла, полазећи од уметничких дела.

Улице и лица Новог Сада

Радионице имају за циљ да на занимљив и иновативан начин, кроз употребу лего® коцкица, младе подстакну да одговоре на питање Шта и ко чини културу нашег града? Посматрајући уметничка дела из колекције Галерије Матице српске на којима је представљен Нови Сад, млади имају прилику да воде дијалог о Новом Саду „некада и сада” али и да дођу до одговора на питање шта њихов град чини јединственим на мапи Европе.

Радионице током Месеца франкофоније

Током Месеца франкофоније (март) у сарадњи са Француским институтом у Србији, развили смо специјални програм за средњошколце са циљем спајања и упознавања две културе ‒ српске и француске. На едукативним и креативним радионицама млади се упознају са српским и француским уметницима и њиховим делима са циљем преиспитивања односа и веза ове две културе и тражења њихових додирних тачака.

Dramske radionice

Радионице Драма у Галерији®

Од 2014. године драмски педагози Армин Јоха Хаџимусић и Христина Моратиду из Центра за позоришна истраживања покренули су у сарадњи са Галеријом креативне драмске радионице. Драмске игре и импровизације призора са уметничких дела користе се као методе за учење о уметницима, темама и друштвеним околностима у којима су та дела настала. Учесници радионица промишљају о људским и културним вредностима, улазећи у улоге личности представљених на сликама. 

Радионице се могу реализовати у договору са музејским едукаторима ГМС и драмским педагозима.

За више информација обратите се на decjiprogrami@galerijamaticesrpske.rs или на 021 4899 017.

php
Средином марта, наше едукативно-креативне радионице ће се на један дан преселити у Француски институт у Новом
Прочитај више
php
Средином марта, наше едукативно-креативне радионице ће се на један дан преселити у Француски институт у
Прочитај више
php
Током децембра и фебруара суботња поподнева са тинејџерима посветићемо се истраживању актуелне изложбе Поморишац -
Прочитај више
php
Фебруарски циклус креативних радионица за децу узраста од 5 до 10 година под називом Васина
Прочитај више

Радионице за средњошколце и студенте

Галерија као учионица

Истражите Галерију Матице српске. Омогућите вашим ђацима да креативно промишљају о градиву које обрађујете у јединственом простору Галерије, испред оригиналних уметничких дела.

Прочитај више
Инклузивни програми са Пер.Арт удружењем

Уметност и инклузија

У сарадњи са удружењем Пер.Арт и Школом за основно и средње образовање „Милан Петровић” из Новог Сада, у Галерији Матице српске се реализују инклузивни програми намењени младима са интелектуалним потешкоћама.

Прочитај више